Olutmalja versio 2013

Aloittaja mika, huhtikuu 03, 2013, 12:10

« edellinen - seuraava »

mika

Kevät tulee ja lumi sulaa. Olisko tulijoita?
CHAIRBORNE - USB Troop

Ärmätti

Täällä Oulussa on vielä kovasti lunta mutta tervetuloa silti  :D No mutta asiaan IIttala vai Lapua?

J0le

Onko ajankohdasta tietoa? Tulen jos päivä sopii kalenteriin.

KKA

Kiinnostusta on, jos vain ajankohta sopii.

mika

en ole miettinyt ajankohtaa sen enempää mutta esim joku iittalan vuoro.
CHAIRBORNE - USB Troop

Karhuma

Jos sattuu vapaa viikonloppu niin kiinnostais.

Iittalassa oli vissiin 27.4 tai 5.5  mahdollisuuksia?

mika

mulle toimii tuo 27.4. Miten muilla? Mulla alkaa kaljavaraston pohja paistaa ja tarvitaan tilkettä. :) :o
CHAIRBORNE - USB Troop

J0le

Sopii mulle.

Riksa

27.4 saattaisi sopia mullekin. Pääseekö Mika sun kyydissä Iittalaan niin voin sitten kotimatkalla nauttia voittokaljoista  :D

mika

Lainaus käyttäjältä: Riksa27.4 saattaisi sopia mullekin. Pääseekö Mika sun kyydissä Iittalaan niin voin sitten kotimatkalla nauttia voittokaljoista  :D

Väkevää puhetta :) sopii mulle.
CHAIRBORNE - USB Troop

Riksa

Lainaus käyttäjältä: mika
Lainaus käyttäjältä: Riksa27.4 saattaisi sopia mullekin. Pääseekö Mika sun kyydissä Iittalaan niin voin sitten kotimatkalla nauttia voittokaljoista  :D

Väkevää puhetta :) sopii mulle.

Kiitoksia! Kannattaa huomioida, että en eritellyt kenen voittokaljat kotimatkalla juodaan. Voi olla, että en ota asetta mukaan ollenkaan  :dance:

Mennäänkö perinteisillä säännöillä, joissa vain kasan koko ratkaisee? Sopisi mulle tällä kertaa.

KKA

Ehdotetu 27.4. sopii myös minulle.

mika

niin mitä mieltä ollaan säännöistä? Mulle on sama millä mennään. Mun kasan koko ei pienene milliäkään oli säännöt mitkä vaan. Aikanaan sitä kasan paikkaa vaadittiin mukaan. Vaatijat eivät kuitenkaan uhoamisesta huolimatta tulleet paikalle.  :whistle:  :whistle:

Jos ei kukaan pistä vastaan niin mennään Wanhan liiton säännöillä eli kasan koko ratkaisee. Olisko aika sitten 27.4. klo 12.00 alkaen? Jokainen tuo omat taulunsa. Ja herrasmiehinä tietysti jokainen tuo 6-päkin ennen kilpailua vaikka itsevarmuus olisi kuinka huippuluokkaa.  :lol:  :D

Etukäteen ei tarvii ilmottautua mutta olishan se kiva tietää ottaako peräkärryn mukaan vai meneekö ölpöt farmarin takakonttiin. Ja jotta ei jäisi epäselväksi niin osa ylläkirjoitetusta on kilpailuhengen mukaista kanssakilpailijoiden psyykkausta.  :dance:
CHAIRBORNE - USB Troop

anttihoo

Päivää kaikille,

Uutena miehenä Killan kuvioissa täytyy hakea hieman selvyyttä kisan sääntöihin. Oliko siis niin, että ammutaan 30 ls, 300 metriin, 1 tunnin aikana? Ase mikä hyvänsä kenttäkelpoinen, tarvittaessa huutoäänestys paikan päällä. Kasan koko ratkaisee, mitenkäs se kasan paikka? Vanhoista keskusteluissa löysin sääntöjä, joissakin tapauksissa laskettiin kymppejä tms, mitenkäs nyt?

Tällainen kisa vaikuttaisi oikein hyvältä paikalta päästä kiinni Killan toimintaan, voisin hyvinkin osallistua jollen joudu itärajalle harventamaan majavia. Kaluston puolesta .223 arska antaa varmaan sopivasti tasoitusta kokeneemmille, [size=70]paitsi oikein puuskittaisessa tuulessa kun voi vetää kaikki samaan tuuleen.[/size]  :whistle:

mika

teretulemast!

Olutmaljan sääntöjä.

Tarkoituksena on ampua tarkka-ampujakiväärillä 30 laukauksen kasa 300 metrin matkalta. Pienin kasa voittaa.

Osallistumisen ehdoton vaatimus on sixpackin tuominen palkinnoksi. (sitä säilytetään auton takapaksissa kunnes palkinto jaetaan ja kaikki oluet siirretään voittajan autoon).

Ammunnan tuloksena jaetaan vain yksi palkinto. Voittaja saa kaikkien osallistujien tuomat oluet.

Osallistua saa tarkka-ammuntaan soveltuvalla aseella. Mikäli ennen kisaa syntyy kysymys siitä, soveltuuko ase tarkka-ammuntaan, tehdään päätös "huutoäänestykellä" kisailijoiden toimesta. Kyse on siis ns. kenttäkelpoisesta tarkka-ammuntaan soveltuvasta aseesta sekä toimintansa että ulkonäkönsä puolesta. Oranssit, punaiset tai helmiäisvärillä pinnoitetut kasakiväärit eivät siis sovellu.

Ammutaan 300 metrin etäisyydeltä omaan, radalle itse tuotuun, vapaasti valittuun tauluun.

Ammutaan 30 laukausta peräjälkeen käymättä välillä tauluilla. Jokainen saa ampua omaan tahtiinsa ja saa pitää välillä taukoja. Seuraamme kuitenkin ratasääntöjä mm. ammunanjohtajankäskyjä jne.

Ampuma-aika on tunti. Ammunta aloitetaan, kun kaikki osallistujat ovat valmiit. Ratajärjestelyiden vuoksi joudumme joustamaan siten, että muut ampujat pääsevät välillä tauluille. Tunnin aikaan ei lasketa muiden taulukäynteihin kuluvaa aikaa. Kisailijat eivät käy tauluilla suorituksensa aikana.

Käytettävät taulut tarkistetaan ennen kisaa, jotta varmistutaan siitä, että ne ovat joko puhtaat tai paikattu kokonaisuudessaan.

Etutukena saa käyttää aseeseen kiinnitettyä tukijalkaa (bipodia) tai reppua. Luonnollisesti saa ampua vapaalta kädeltä. Perän alla saa käyttää hiekkapussia tai vastaavaa tukea. Kasa-ammunnassa käytettyjä etutukea sekä takapussia ei saa käyttää. Hihnan käyttö on sallittu.

Kaikki kaliiperit ovat sallittuja PV:n ampumaratasääntöjen rajoissa.

Tähtäimenä saa käyttää avotähtäintä tai tähtäinkaukoputkea.

Spotterin käyttö on kielletty. (spotteri= osumia havainnoiva ystävä)

Toisen taluun ampumisesta seuraa, että sen taulusta, jossa on ylimääräisiä reikiä, poistetaan kauimmaiset ylimääräiset osumat ja lasketaan kasan suuruus tämän jälkeen. Ylimääräiset reijät eivät siis koidu sen vahingoksi, jonka taulusta ne löytyvät. Sen ampujan kasa, josta puuttuu osumia, lisätään jokaisesta puuttuvasta osumasta kasan suuruuteen 10 % kasan alkuperäisestä koosta laskettuna. (Esim: osumia 29, kasa 100 mm. Lisätään 10 mm kasaan = kasan lopullinen suuruus 110 mm)

Kisassa ei saa ampua mitään kohditus tai rasvalaukauksia ennen kilpailusuoritus. Kun aika alkaa, on 30 patruunaa käytössä. Niistä voi jokainen sitten ampua rasva ym laukaukset ja rangaistukset ylläolevan mukaan.

Tämä on hauska kisa, tosikkomaisesta ja epäurheilijamaisesta käytöksestä diskataan armotta.
CHAIRBORNE - USB Troop