Piipun puhdistuksesta

Aloittaja Elu, toukokuu 29, 2024, 19:45

« edellinen - seuraava »

TimoK

Tällä lähtee myös https://shop.gunworks.de/en/kg-2-bore-polish.html, eikä tarvinnut montaa kertaa tuupata tulppaa läpi. Eliminatorilla ja C4:llä ei lähtenyt / hermo ei riittänyt.

ttimonen

Hyvä homma, kiitokset vastauksista.
Pistetään vaan kuulaa liikenteeseen ja nautitaan harrastamisesta  8)

PikkuBee

Pahoittelut hautarauhan rikkomisesta.

Suoritin suursiivouksen (putsasin aseet perusteellisesti) ja yhden kiväärin piipusta löytyi pientä pintaruostetta, joka ei lähde suosiolla pois.

Kysymys kuuluu: mistä ostatte j-b:n tahnat? Olen yrittänyt selata kaikki Suomen nettikaupat läpi, mutta ei tunnu olevan?

Vai onko ehdottaa joku muu, suhteellisen mieto tahna, mitä voisi käyttää? Ei mielellään mitään rajua tavaraa.

MikaS

Jb borepaste löytyi Brownellsilta.

PikkuBee

Lainaus käyttäjältä: MikaS - syyskuu 14, 2025, 07:49Jb borepaste löytyi Brownellsilta.

Näin on väitetty, mutta minä en sitä sieltä löydä? Ainoa mitä löytyy on joku molytahna, joka ei nyt ole se mitä haen.

Voisiko joku ystävällinen sielu laittaa suoran linkin?

KRG

Se on näköjään poistunut Brownellsilta, ei ole pitkä aika kun sen itekki näin tuolla.

Ukrainassa on sodan alettua tälläinen firma laitettu pystyyn kuin Kenoko.

Heillä on bore paste tuote.

https://www.kenoko.com.ua/products-en/cleaning-polishing-paste

Oon hiukan jo testannut ja toimii.

kalle_a

Suomesta löytyy parista paikasta Bore Tech Chameleon Gel puhdistusgeeliä, jolla tuntuu myös saavan ylimääräiset jäänteet piipusta pois.

PikkuBee

Lainaus käyttäjältä: kalle_a - syyskuu 14, 2025, 11:09Suomesta löytyy parista paikasta Bore Tech Chameleon Gel puhdistusgeeliä, jolla tuntuu myös saavan ylimääräiset jäänteet piipusta pois.

Tehokasta kuparille ja muulle moskalle se on kylläkin. Mutta nyt tarttes jotain hienosti kiillottavaa, että saisi ne ruosteenalut pois

AMa2

Jb bore pastaa sai Ruotsista viime syksynä. Kokeilin verrokkina sille ihan Motonetin hiovaa myllytysvahaa ja tulos oli sama, hinta murto-osa.