458 win mag piipun pituus?

Started by lasse228, August 09, 2017, 07:24

Previous topic - Next topic

lasse228

Olisin kysellyt löytyykö mikä mittaisia piippuja 458win mag kivääreistä? Itse suunnitteli lyhentää omasta kivääristä 50cm,

ursuslaine

Moi!

Omassa "Zetorissa" 48cm.+ selkeesti kuuluva ääni!

lasse228

Millasilla latauksilla olet ampunu?

lasse228

Luoti?ruuti? Latauspituus?

ursuslaine

Terve!

Luotina käyttänyt ainoastaan Hornadyn 500gr. RN  Interbo nd, ruutina VV 133  4.5g, latauspituus 84mm. (Vihtavuoren latausopas 7)

Aseen selässä Aimpoint, luodin hinta/laatu suhde on omasta mielestäni vähintäänkin hyvä, ne 2 kpl. Kuulia jotka on saatu punnitukseen  on kahlannut aikuisen hirven läpi pituussuunnassa ja toinen pysähtynyt takareiden sisäpintaan ja toinen lantioluuhun. Jäämäpainot 91%, 88%.

Yucca

Piippu 50cm. Lyhensin sen kun asensin pätkävaimentimen. Tuo vaimennin on mielestäni ihan ehdoton juttu. Tuossa testiä parin vuoden takaa kun Jori tuli tuhlaamaan metsäpaukkujani. https://www.youtube.com/watch?v=_hEhoNgCvrc">//https://www.youtube.com/watch?v=_hEhoNgCvrc

Harjoitusluotina minulla on joku saksanmaalta ostettu edullinen 400 gr ohuen vaipan lyijyluoti. Hirvihomissa Barnesin TSX 450 gr.  Barnesiin vaihdoin kun luin tutkimuksen lyijyä sisältävillä luodeilla ammutuista hirvistä ja lyijyjäämistä lihassa.

Nyt ruvennut miettimään barnesin 300 ja 350gr luoteja koska niilla saa ainakin quick loadin mukaan lähes identtisen lentoradan 300m asti 308:n kanssa. Tykkään kovasti tuosta mil dotista ja keventämällä luotia se olisi ihan passeli metsästyshommiin.

Itsellä mukana 30-06 pitkänmatkan passeja varten mutta tuolla kevyemmällä luodilla pärjäisi 458:lla hyvinkin.

lasse228

Millasella latauksella on 450tsx N133 ruudilla?

Ite oon ladannu N130.

Nyt tilasin 350 ja 300 luotia.

lasse228

Piippu on lyhennetty 47cm br-tuoteen T-8 päässä.

FINZKI

Onko T-8 otettu aina pois ammunnan jälkeen, vai pidetty piipussa kiinni, aina ja ikuisesti?

lasse228

Vaimennin irti ammunnan jälkee...

Miten niin?